Flagowy sportowy sedan Lexus IS-F, ożywiony dzięki zastosowaniu RUPES BigFoot

IS-F był pierwszym wcieleniem sportowego sedana Lexusa w pełnym tego słowa znaczeniu. Nawiązując do toru Fuji Motor Speedway, należącego do Toyoty i będącego miejscem testów nowego sportowego modelu, flagowe oznaczenie "F" zostało od tego czasu zarezerwowane dla pojazdów, które wykraczają daleko poza standardowe procesy rozwojowe Lexusa. Wizualnie IS-F wyróżnia się podwójnym układem wydechowym z czterema końcówkami rur wydechowych, szerszymi przednimi zderzakami, większym grillem i tylnym spojlerem, połączonym z niższym wlotem powietrza. We wnętrzu zastosowano elementy wykończeniowe z kompozytów aluminiowych oraz deskę rozdzielczą z kontrolkami temperatury oleju i zmiany biegów; logo "F" pojawia się na kierownicy i na tylnej konsoli środkowej. Wyposażony w wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 400 koni mechanicznych, przenoszony całkowicie na tylne koła, ośmiobiegową skrzynię biegów i moment obrotowy 371 funtów na stopę kwadratową - wywołał niemałe poruszenie, gdy po raz pierwszy pojawił się na rynku!

Właściciel tego IS-F cieszył się nim dogłębnie, a chcąc ożywić lakier, aby dorównał doskonałym osiągom wciąż emanującym spod maski, zarezerwował go na zabieg korekty lakieru w UF Detailing Studio.

Pielęgnacja japońskiego lakieru jest zawsze wyzwaniem, ponieważ jest on tak miękki, że bardzo łatwo się brudzi. Nawet naprawdę staranne techniki mycia mogą pozostawić ślady na lakierze. Ten samochód był bardzo kochany i prowadzony z rozmachem! Nie byłem zaskoczony, gdy znalazłem na nim wichrowania i zadrapania - w rzeczywistości byłoby to bardzo dziwne, gdyby tak nie było! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Na początku usunięte zostały tablice rejestracyjne, aby umożliwić dokładniejsze czyszczenie. Następnie IS-F został potraktowany środkiem Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover, przeznaczonym do usuwania zanieczyszczeń żelaznych. Kiedy klocki hamulcowe nagrzewają się i tarcze są nakładane, klocki strzępią się. Drobne cząsteczki rozgrzanego metalu unoszą się w powietrzu i przyczepiają się do kół i karoserii, gdzie się wiążą. Pozostawione in situ zaczynają się utleniać, rozszerzając się i potencjalnie powodując wżery w podłożu. Cząsteczki są ostre, więc szorowanie ich w celu usunięcia grozi jedynie zarysowaniem podłoża, ale jeśli nie zostaną usunięte, spowodują uszkodzenia. W6 działa na cząsteczki, kurcząc je, a tym samym zrywając wiązanie między cząsteczką a podłożem. Zanieczyszczenia mogą być wtedy swobodnie spłukane bez zarysowań.

Następnie samochód został odtłuszczony przy użyciu Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner. Szczególną uwagę zwrócono na zaczepy drzwi, wnękę silnika i klapy bagażnika, gdzie naturalnie gromadzi się tłuszcz przyciągający brud. Miejsca te zostały wyczyszczone za pomocą szczotki do detali, aby zapewnić ich całkowitą czystość. Po spłukaniu zastosowano pianę Ultimate Snow Foam przy użyciu myjki ciśnieniowej Kranzle i lancy do piany śnieżnej. W ten sposób powstaje gęsta piana, która usuwa z powierzchni lakieru pozostałe większe cząstki brudu i żwiru, umożliwiając ich spłukanie. Dzięki temu mycie główne jest znacznie bezpieczniejsze.

W przypadku miękkiego lakieru ważne jest usunięcie jak największej ilości zanieczyszczeń z samochodu, zanim się go dotknie, dlatego należy stosować metody bezdotykowe. Dużą rolę odgrywa w tym Ultimate Snow Foam. Zazwyczaj głównym winowajcą powstawania na lakierze smug po myciu są większe cząstki brudu, które dostają się do rękawicy do mycia, a następnie są wielokrotnie pocierane o powierzchnię. Jeśli usuniesz te większe cząstki przed dotknięciem samochodu, zminimalizujesz to ryzyko. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Po zakończeniu bezdotykowych metod czyszczenia wstępnego Lexus IS-F został następnie umyty przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy ULTI-Mitt z merynosów oraz Gtechniq G-Wash. Koła zostały umyte oddzielnie przy użyciu UF Wheel Bucket & Scratch Shield oraz UF Wheel Woolies. Po spłukaniu osadów filtr Aqua Gleam został podłączony do węża, aby samochód został ostatecznie opłukany czystą wodą.

Po wejściu do studia lakier został sprawdzony przy użyciu lampy 3M Sun Gun II Colour Check Light, aby ujawnić zakres uszkodzeń. Biorąc pod uwagę stan i miękkość lakieru, do etapu cięcia w procesie polerowania maszynowego wybrano RUPES BigFoot LHR15ES z tarczą tnącą RUPES Microfibre. Do cięcia użyto mieszanki Koch-Chemie H8.02 Cutting Compound, która dzięki "inteligentnej technologii proszkowej" zapewnia odpowiedni poziom cięcia bez wytwarzania dużej ilości pyłu.

Korekta lakieru, gdy jest on miękki, jest stosunkowo łatwa, ale chcesz mieć pewność, że nie przepalisz lakieru, więc RUPES był doskonałym wyborem. Podwójne działanie na wysokich obrotach pozwala na usunięcie skaz, ale nie generuje tego samego rodzaju ciepła, co polerka rotacyjna. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Aby dostać się w ciasne miejsca, użyto RUPES BigFoot Mini LHR 75E. Następnie użyto FLEX PE14-2-150 z czarnym padem polerskim 3M i pastą Koch-Chemie M2.01 Hochglanz Antihologramm.

Przy uszlachetnianiu miękkiego lakieru chodzi o to, aby nadać połysk, ale bez pozostawiania śladów buforu. Używając FLEX na niskich obrotach lakier dobrze zareagował, wystarczyło tylko trochę ciepła, aby usunąć drobne ślady i pozostawić lakier lśniący! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Karoseria i koła zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie pozostałości po polerowaniu. W ten sposób lakier został całkowicie odsłonięty i przygotowany do nałożenia uszczelniacza.

Aby nanouszczelniacz był naprawdę skuteczny, musi utworzyć maksymalną możliwą liczbę wiązań z podłożem, krzyżując się w celu utworzenia kompletnej warstwy ochronnej. Im większa liczba wiązań, tym dłuższa żywotność i lepsze działanie uszczelniacza. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

W tym przypadku klient zdecydował się na Gtechniq Crystal Serum, niezwykle wytrzymały uszczelniacz oparty na nanotechnologii, który zapewnia dwuwarstwowy system ochrony. Dolna warstwa jest nieco bardziej miękka, zapewniając elastyczność i absorpcję, podobną do działania amortyzatora. Górna warstwa jest niezwykle twarda i zapewnia poziom odporności na swirls.

bmw

Ponadto Crystal Serum jest praktycznie niewrażliwe na skrajne wartości pH, więc ostre środki chemiczne stosowane w myjniach nie wytrawiają go. Wreszcie, co nie mniej ważne, pozostawia imponujący połysk!

Crystal Serum jest tak imponującym produktem, że Gtechniq gwarantuje jego działanie przez siedem lat! Jednak aby zapewnić maksymalną trwałość, musi być stosowany w kontrolowanych warunkach i dlatego jest dostępny wyłącznie jako usługa w autoryzowanych studiach detailingowych Gtechniq.

Felgi Lexusa IS-F zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. C5, wysoce odporny na wysoką temperaturę i chemikalia, pomaga zapobiegać przywieraniu brudu i osadów pyłu hamulcowego do felg, co znacznie ułatwia utrzymanie ich w czystości!

Szyby Lexusa IS-F zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq G6 Perfect Glass, a następnie zabezpieczone przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Tworzy to hydrofobową barierę, która powoduje, że woda w kontakcie z szybą tworzy kulki, które można łatwo zdmuchnąć nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością. Dzięki temu jazda staje się łatwiejsza i mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych.

Skórzane wnętrze Lexusa IS-F zostało delikatnie oczyszczone przed zabezpieczeniem środkiem Gtechniq L1 Leather Guard. L1 tworzy warstwę odporną na ścieranie, która odpycha płyny i pomaga zapobiegać przenoszeniu barwników. Ponieważ nie pozostawia śladów, nie przyciąga kurzu i brudu - co jest ważne, ponieważ te zanieczyszczenia mogłyby się związać z lepką substancją, tworząc pastę ścierną. Po użyciu L1 siedzenia i deska rozdzielcza są czyste w dotyku.

Dowiedz się więcej na http://chemadex.com.pl/.

Mariusz Nawrocki

Redakcja cempol.pl

Zobacz również