Range Rover Autobiography, ochrona sygnaturowa dla luksusowego SUV-a

Jaguar Land Rover znany jest z produkcji luksusowych samochodów o jakości wykonania, która nie ma sobie równych. Kategoria SUV-ów nie ma sobie równych pod względem możliwości terenowych, a jednocześnie zachowuje wszelkie wyrafinowanie, jakiego oczekują klienci JLR.

Sport Autobiography posiada całkowicie aluminiowe nadwozie, które odciąża poprzednie podwozie. Jest doskonale wyważony, prowadzi się wyjątkowo dobrze, zwłaszcza jak na SUV-a tej wielkości, dostarczając kierowcy wielu emocji na krętych drogach. Silnik wysokoprężny V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litrów generuje moc 302 KM przy 4000 obr/min, zapewniając przyspieszenie 0-60 mph w 6,8 sekundy. Moment obrotowy wynosi imponujące 516 lb ft przy 1500 obr/min, co, wierzcie lub nie, dorównuje LaFerrari V12. Nieźle jak na silnik ważący nieco ponad 2 tony!

range rover

We wnętrzu kabina jest tak dobrze wyposażona, jak oczekują tego entuzjaści marki JLR. Izolacja akustyczna jest doskonała, więc hałas z drogi lub wiatru jest bardzo niewielki - tym lepiej można docenić system informacyjno-rozrywkowy! W pełni skórzane fotele otulają pasażerów komfortem, a na desce rozdzielczej i drzwiach znajdują się eleganckie, niedoceniane akcenty, w tym wykończenia z toczonego aluminium oraz luksusowa, zamszowa podsufitka.

Ten konkretny Range Rover Sport został zakupiony jako samochód używany. Nowy właściciel docenia wartość, jaką detailing może nadać pojazdowi, zarówno pod względem poprawy estetyki, jak i zachowania wartości przy odsprzedaży. W rzeczywistości, wcześniej klient przyprowadził swoje Porsche 911 Carrera Targa Sport do Brands Hatch Detailing Studio UF w celu przeprowadzenia kompleksowej renowacji kosmetycznej.

Range Rover Sport nie miał na liczniku zbyt wielu kilometrów, jednak lakier nie był chroniony i zdążył już ulec uszkodzeniu. Po dokonaniu oceny pojazdu, Range Rover Sport został umówiony na zabieg wzmacniania połysku. Właściciel, który jest pasjonatem swoich samochodów, zdecydował się na usługę Platinum, w której wykorzystano najnowocześniejszy, dwuetapowy system Kamikaze Collection ENREI Coat, zapewniający niesamowitą ochronę i trwałość. Podobnie jak na zewnątrz, również wnętrze wymagało głębokiego czyszczenia, ponieważ poprzedni właściciel był palaczem i pozostał silny zapach, jak również ogólne delikatne przebarwienia spowodowane nikotyną. Zażądano również zabezpieczenia szyb i kół.

Używając Bilt-Hamber Korrosol, karoseria i koła zostały zabezpieczone przed zanieczyszczeniami żelazem. Klocki hamulcowe rozdrabniają się podczas hamowania, powodując rozpylanie się małych, gorących cząsteczek. Cząsteczki te łączą się z pierwszym podłożem, z którym mają kontakt. Zazwyczaj koła i progi zbierają największą ilość zanieczyszczeń. Najłatwiejszym i najbezpieczniejszym sposobem usuwania tych ostrych cząstek jest użycie produktu w sprayu, takiego jak Korrosol, który zawiera aktywny składnik przeznaczony do obkurczania cząstek, powodując ich zerwanie z podłożem i umożliwiając ich spłukanie. Ta bezdotykowa metoda pomaga zapobiegać powstawaniu dodatkowych zawirowań na lakierze bezbarwnym.

Range Rover Sport został następnie oczyszczony z brudu drogowego i tłustych odprysków przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD, odtłuszczacza na bazie wody, który rozbija organiczne i nieorganiczne osady i pozostałości, umożliwiając ich łatwe spłukanie. SUV został następnie wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, nanoszonej za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152 TST.

Gęsta piana uniosła większe cząstki brudu i piasku z powierzchni lakieru i zamknęła je w piance. Po pozostawieniu na kilka minut, piana z zanieczyszczeniami została spłukana.

Range Rover Sport został umyty przy użyciu metody dwóch wiader: trzymanie wody do mycia i spłukiwania w oddzielnych wiadrach, oba z osłonami przeciwpyłowymi na dnie, pomaga zachować integralność lakieru. Cząsteczki usunięte z pojazdu są uwalniane do wiadra z płukaniem, a rękawica myjąca jest ponownie napełniana roztworem myjącym z czystej wody z mydłem z wiadra z płukaniem. W ten sposób, czysta rękawica jest zawsze prezentowana na panelach pojazdu. Po całkowitym oczyszczeniu, Range Rover Sport został spłukany, a następnie podłączony do węża z filtrem Aqua Gleam De-ionising Water Filter, aby zapewnić końcowe płukanie czystą wodą. Następnie samochód został osuszony przy użyciu miękkich ręczników z mikrofibry i wprowadzony do studia w celu przeprowadzenia inspekcji w oświetleniu SCANGRIP o wysokiej intensywności. Obszary uszkodzeń zostały zanotowane i zapisane w Arkuszu Oceny Pojazdu (VAS), który posłuży jako punkt odniesienia podczas etapów polerowania maszynowego.

Aby zabezpieczyć elementy wykończenia przed odbarwieniem oraz zapobiec osadzaniu się pasty polerskiej wokół plakietek, Range Rover Sport został zamaskowany taśmą do detailingu Kamikaze Collection Kabuki Detailing Tape. Taśma ta dobrze przylega do powierzchni, a jednocześnie łatwo się odkleja, nie pozostawiając śladów.

Aby naprawić uszkodzony lakier, użyto polerki RUPES LHR 12E Duetto Dual Action z padem polerskim Kamikaze Collection Red Banzai Dynamics oraz pastą Koch-Chemie H7 Schleifpaste. Pady polerskie Banzai Dynamics wyposażone są w technologię Dot Point Polishing (DPP), gdzie powierzchnia z wypustkami zwiększa powierzchnię roboczą pada, pozwalając jednocześnie na lepszą cyrkulację powietrza. Oznacza to, że związki chemiczne mogą być dłużej obrabiane, co zwiększa ich skuteczność i minimalizuje ryzyko powstawania mikrorys. Pasta H7 Schleifpaste zawiera materiały ścierne, które eliminują ciężkie zarysowania i silne zawirowania i są gotowe do etapu uszlachetniania.

Do polerowania słupków drzwi, progów i innych mniejszych powierzchni użyto polerki RUPES BigFoot LHR 75E Mini Dual Action. Mniejsza głowica wykorzystuje mniejszy pad i koncentruje działanie polerujące na mniejszych powierzchniach, co zapewnia lepszy efekt. W tym przypadku użyto 4-calowego pada polerskiego RUPES Fine Polishing Pad, który zapewnia odpowiednie nacięcie na miękkim podłożu.

Po usunięciu defektów lakieru przeprowadzono etap uszlachetniania przy użyciu polerki obrotowej FLEX PE14-2-150, pada Flexipads Soft-Buff Black Finishing Pad oraz Menzerna Super Finish Plus 3800. Miękka pianka i super delikatna jakość pasty polerskiej w połączeniu z działaniem palącym polerki FLEX podnosi lakier do wspaniałego połysku.

Taśma Kabuki Detailing Tape została usunięta, a zakamarki wokół listew okiennych i słupków zostały wyczyszczone, aby zapewnić usunięcie wszelkich pozostałości po polerowaniu.

Lakier i listwy zostały przetarte przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie pozostałości silikonu i przygotować powierzchnię do nałożenia powłoki ochronnej, w tym przypadku Kamikaze Collection ENREI.

Kamikaze Collection to butikowy japoński projektant i producent produktów do pielęgnacji samochodów. Założony w 2013 roku dyrektor zarządzający Kai Morita i jego zespół jako jedni z pierwszych opracowali powłoki wolne od lotnych związków organicznych (VOC), których długotrwałe narażenie na działanie może powodować problemy zdrowotne. Ponieważ nie zawierają one rozpuszczalników, powłoki Kamikaze Collection mogą być nakładane w grubszych warstwach, aby zapewnić dodatkową ochronę. Aby powłoka była skuteczna bez rozpuszczalnika, surowce muszą zostać poddane intensywnej rafinacji, w wyniku której powstają powłoki łatwiejsze w aplikacji niż te produkowane w tradycyjny sposób. Wspólnie z partnerskim laboratorium Kamikaze Collection opracowała "organiczne polisilazany". Technologia ta, włączona do powłoki ceramicznej, tworzy powłokę, która jest bardziej odporna na wysokie i niskie pH, a także nakłada się w postaci ultra gładkiej warstwy. ENREI Coat jest najnowszą, flagową powłoką Kamikaze Collection, która wykorzystuje te innowacje w nanotechnologii, aby zapewnić doskonałą ochronę dla wszystkich nowoczesnych samochodowych lakierów bezbarwnych.

Wiele powłok ceramicznych wykorzystuje rozpuszczalniki, które wnikają w lakier bezbarwny i działają jak kotwica dla powłoki. ENREI Coat działa inaczej dzięki zastosowaniu dwuetapowego systemu, który został zaprojektowany specjalnie do harmonijnej pracy. Podkład No.1 Base Primer Coat wykorzystuje organiczne polisilazany i reakcję chemiczną, aby zablokować się na lakierze bezbarwnym, zapewniając kotwicę dla lakieru nawierzchniowego No.2. Utwardzenie podkładu zajmuje około trzech godzin, a po utwardzeniu pozostawia gładką hybrydową warstwę organiczno-nieorganiczną. ENREI Top Surface Coat wykorzystuje delikatne alkoksysilany i związki fluoru. Ponieważ ma bardzo niską zawartość rozpuszczalnika, utwardzanie trwa około 24 godzin. Po utwardzeniu wytwarza kąt kontaktu z wodą 110 stopni, a także odpycha elementy nieorganiczne, które powodują powstawanie plam wodnych.

ENREI zapewnia niesamowity poziom ochrony, a jego właściwości zwiększające połysk nie mają sobie równych. Jednakże, aby zapewnić maksymalną wydajność, istnieją ścisłe kontrole nie tylko temperatury i poziomu wilgotności w studio, ale także metody aplikacji. Kolekcja Kamikaze opracowała precyzyjną technikę aplikacji, która gwarantuje, że obie warstwy są nakładane prawidłowo, aby uzyskać maksymalną wydajność. Zamiast stosować technikę "cross-hatching", ENREI musi być nakładane ruchem "góra-dół", aby zapewnić równomierną grubość warstwy. Istnieje również czynnik czasu - każde pociągnięcie aplikacji musi trwać określoną ilość czasu; jest to integralną częścią stabilności powłoki. - Matt Back, UF Detailing Studio

Aby powłoka osiągnęła swoje maksymalne parametry, musi być nakładana w ściśle kontrolowanych warunkach środowiskowych przy użyciu wyżej wymienionych technik aplikacji. W związku z tym ENREI jest dostępne jako usługa tylko w studiach przeszkolonych przez Kamikaze Collection.

Ponieważ wnętrze wymagało głębokiego czyszczenia, zastosowano Tornador Black. To innowacyjne narzędzie podłącza się do linii lotniczej i pobiera roztwór czyszczący ze swojego zbiornika, aplikując go w postaci delikatnej, cyklonicznej mgiełki na obszar wymagający czyszczenia. Po oczyszczeniu obszaru, przepływ jest odwracany, a Tornador zasysa roztwór z tkaniny i usuwa brud szybko i skutecznie.

Używając Tornador Black na tkaninach w samochodzie byliśmy w stanie wyciągnąć z włókien pozostałości dymu papierosowego. Imponujące było to, że mimo iż tkaniny nie wyglądały na brudne, po rozpoczęciu procesu czyszczenia okazało się, jak wiele ukrytego brudu się na nich znajdowało! - Matt Back, UF Detailing Studio

Kiedy tkaniny były już czyste i całkowicie suche, zostały zabezpieczone przed plamami i blaknięciem pod wpływem promieni UV przy użyciu Gtechniq I1 AB Smart Fabric, który zapewnia barierę antybakteryjną i odpychającą wodę. Zamszowa podsufitka została zabezpieczona sprayem Colourlock Waterproofing Spray. Tapicerkę skórzaną wyczyszczono dogłębnie przy użyciu środka Colourlock Mild Leather Cleaner, którego piankowy aplikator usunął pozostałości brudu z powierzchni skóry. Skórzane powierzchnie zostały następnie zabezpieczone przed uszkodzeniami UV i ścieraniem przy użyciu Colourlock Leather Protector. Wewnętrzne szyby zostały wyczyszczone przy użyciu środka Gtechniq G6 Perfect Glass, aby upewnić się, że usunięto wszelkie pozostałości nikotyny. Ostatnim etapem procesu dogłębnego czyszczenia wnętrza było odkażenie układu klimatyzacji. Do tego celu użyto Meguiar's Air Re-Fresher. Urządzenie klimatyzacyjne ustawiono na niskie obroty i "recyrkulację", a następnie, upewniwszy się, że drzwi i okna są zamknięte, uruchomiono Air Re-Fresher. Po dziesięciu minutach drzwi zostały otwarte, aby umożliwić cyrkulację świeżego powietrza, a wnętrze było całkowicie pozbawione stęchłego zapachu dymu papierosowego.

Zewnętrzne okna zostały uszczelnione przy użyciu Kamikaze Collection Intenso Window Coat, powłoki hydrofobowej opartej na nanotechnologii, która odpycha wodę deszczową i zanieczyszczenia przenoszone przez wodę. Gładka formuła eliminuje frustrujące drżenie wycieraczek związane z niektórymi hydrofobowymi powłokami okiennymi. Aby zabezpieczyć zewnętrzne czarne listwy ozdobne przed blaknięciem pod wpływem promieniowania UV i odbarwieniami, zastosowano środek Solution Finish Black Trim Restorer.

Na koniec, 21-calowe felgi aluminiowe i zaciski hamulcowe zostały spryskane środkiem Panel Wipe, a następnie pokryte powłoką Stance Rim Coat z kolekcji Kamikaze. Ta hydrofobowa i oleofobowa nanopowłoka zapobiega przywieraniu pyłu hamulcowego, jest odporna na skrajne temperatury, a także jest praktycznie niewrażliwa na działanie silnie kwasowych lub zasadowych środków chemicznych. Powierzchnie poddane obróbce są łatwiejsze w utrzymaniu i nie wymagają stosowania ostrych środków myjących w celu usunięcia zanieczyszczeń.

Range Rover Sport Autobiography z przywróconą czystością lakieru i każdą powierzchnią w pełni zabezpieczoną powłokami ceramicznymi Kamikaze Collection wyglądał jak nowy!

UF Detailing Studio - wielokrotnie nagradzany Detailing. Zadzwoń pod numer 0333 800 8004, aby omówić swoje wymagania.

Mariusz Nawrocki

Redakcja cempol.pl

Zobacz również