BMW 640d Gran Coupe otrzymuje ultra-ochronną powłokę nanoceramiczną

Jeśli potrzebujesz rozsądnego samochodu, ale nie chcesz rezygnować z radości z jazdy, to BMW 640d Gran Coupe jest doskonałym połączeniem. Stylistyka czterodrzwiowego sedana oznacza, że na tylnych siedzeniach zmieszczą się trzy dorosłe osoby o umiarkowanych rozmiarach, a w bagażniku jest wystarczająco dużo miejsca na zakupy (lub kije golfowe). Kabina jest dobrze wyposażona, z dobrze znanym poczuciem jakości i luksusu w kwintesencji wydajnego, niemieckiego stylu. Tymczasem pod maską znajduje się rzędowy, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny BMW "TwinPower" Turbo, który wykorzystuje bezpośredni wtrysk common rail i wielostopniowe turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny, zapewniając 313 KM i 630 Nm momentu obrotowego już przy 1500 obr/min. 640d jest w stanie osiągnąć 0-62mph w zaledwie 5,4 sekundy - imponujące jak na czterodrzwiowy sedan ważący 1885 kg.

Ten 640d został kupiony jako samochód firmowy, z zamiarem codziennego użytkowania. Oprócz regularnego przebiegu, samochód miał być przechowywany na zewnątrz.

Kupiłem 640d jako "samochód firmowy". Naprawdę potrzebowałem czegoś, co oferowałoby praktyczność, ale nie mogłem pogodzić się z myślą o jeździe czymś bez odrobiny "get-up and go". 640 spełnia te wymagania. Niestety, 640 jest o 10 centymetrów za długa, aby zmieścić się w garażu, więc będzie stała na zewnątrz przez cały rok. To naprawdę ciemny kolor, a kiedy go odebrałem, zauważyłem już skazy na lakierze. Dbam o swoje samochody, od jakiegoś czasu używam wiaderek UF i piany Ultimate Snow Foam i czułem, że 640 skorzysta na solidnym początku, więc zarezerwowałem go w UF Detailing Studio, aby odpowiednio go zabezpieczyć od samego początku". - Oliver M, właściciel 640d Gran Coupe
Jak tylko się pojawił, mimo że był dość brudny, od razu mogłem zauważyć, że lakier wymagał pewnych poprawek. Były widoczne wiry nawet przez brud, wraz z dużą ilością zanieczyszczeń organicznych. Widoczne były również ślady wody, gdzie woda deszczowa łączy się z zanieczyszczeniami w atmosferze, pozostawiając skorupiaste osady, które mogą powodować wytrawianie. To był piękny kolor, czerń węglowa BMW, która ma niebieską poświatę, ale widać na niej każdy najmniejszy ślad. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Z lakierem wymagającym dodatkowej uwagi, 640 został zarezerwowany na zabieg Gloss Enhancement Treatment z opcją uszlachetnienia "Nano-Ceramic Ultra". Jako, że miał to być ciężko pracujący codzienny kierowca, zastosowano również Alloy Wheel Protection oraz Glass ClearVision Treatment.

samochód

Część drogi pojazdu pomiędzy produkcją a salonem sprzedaży może odbywać się koleją, a następnie może on być przez długi czas przechowywany na bocznicach. W związku z tym nowe samochody są często silnie zanieczyszczone żelazem, nie tylko wzdłuż progów i kół, ale także na całej karoserii. Cząsteczki żelaza wiążą się z lakierem i zaczynają się utleniać, powodując jego pęcznienie. Pył hamulcowy powoduje ten sam problem i jest zwykle widoczny jako czarne plamy osadów na kołach.

Pozostawione bez leczenia, cząstki te mogą powodować wżery w farbie lub lakierze kół; w ciemnych kolorach mogą być one trudne do zauważenia, dopóki nie zostaną wyrządzone szkody. Najbezpieczniejszą metodą jest usunięcie cząstek przy pomocy środka do usuwania zanieczyszczeń żelaznych i opadu. W tym przypadku zastosowano Bilt-Hamber Korrosol i pozostawiono do wyschnięcia, co spowodowało skurczenie się cząsteczek i tym samym przerwanie ich wiązania z podłożem.

Większość środków do usuwania zanieczyszczeń żelaznych działa w ten sposób i jest to bezpieczniejsze dla lakieru niż stosowanie glinki, ponieważ ostre cząstki zostają osadzone w glince. Jeśli glinka nie jest składana wystarczająco regularnie, to cząstki te są zeskrobywane z lakieru, powodując zarysowania i swirle. Korrosol ma funkcję zmiany koloru, więc można zobaczyć, gdzie produkt działa na żelazo, ale na ciemnym kolorze samochodu, to jest niemożliwe, aby go zobaczyć. Jeśli chcemy zobaczyć "krwawienie" można nałożyć na nie piankę śnieżną - na tle białej pianki widać fiolet. Tak jak było, zmiana koloru była widoczna, gdy Korrosol zneutralizował pył hamulcowy na kołach. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Po spłukaniu Korrosolu, 640 zostało potraktowane środkiem Bilt-Hamber Surfex HD. Działając jako odtłuszczacz, Surfex usuwa pozostałości wosku transportowego, resztki oleju napędowego i tłuste osady ze wszystkich podłoży.

Następnie zastosowano Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząstki brudu i żwiru, które nadal są przyklejone do lakieru. Po spłukaniu pierwszego preparatu zastosowano drugi, który posłużył jako smar dla maty do glinkowania.

Samochód miał dość dużo zanieczyszczeń organicznych, takich, które zwykle kojarzą się z samochodem, który przez jakiś czas stał na parkingu. Jak się okazało, przed sprzedażą BMW było przechowywane przez trzy miesiące na wolnym powietrzu. Soki z drzew i robaki przywarły do lakieru i osadziły się na nim, szczególnie na powierzchniach poziomych, więc użyłem dość agresywnej maty do glinkowania, aby upewnić się, że wszystko to usunąłem. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Po spłukaniu, samochód został umyty przy użyciu metody dwóch wiader, rękawicy Ulti-Mitt Merino Wash Mitt i szamponu Nanolex Pure Shampoo. Następnie został wysuszony i wprowadzony do studia detailingowego w celu inspekcji.

Oświetlenie o wysokiej intensywności pokazało każdy ślad na ciemnym lakierze. Widać było ślady trawienia od ptasiego wapna i opadów kwaśnego deszczu, a także kilka śladów zawirowań.

640 ma długą maskę, więc zanieczyszczenia w tym miejscu były szczególnie obfite. Nic dziwnego, że poziome powierzchnie wymagały więcej uwagi i bardziej agresywnej kombinacji padów i mieszanek, aby wyglądały tak, jak powinny. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Do korekty lakieru na masce, dachu i pokrywie bagażnika użyto SCHOLL Concepts Purple Polishing Pad z Menzerna Heavy Cut Compound 400 na polerce rotacyjnej FLEX PE14-2.

Mniejsze powierzchnie, takie jak słupki drzwiowe, górne części drzwi i lusterka skrzydłowe, zostały skorygowane przy użyciu RUPES BigFoot Nano iBrid.

W przypadku pionowych paneli oraz w celu dopracowania maski i pokrywy bagażnika zastosowano żółty pad polerski 3M PERFECT-IT III Yellow z Menzerną Super Finish Plus 3800. Dzięki drobnym materiałom ściernym uzyskano wysoki połysk nawet na ciemnych i odpornych na zarysowania lakierach. Polerowanie maszynowe usunęło wytrawianie spowodowane kwaśnymi opadami deszczu. Miejsca wytrawione przez ptasie wapno zostały podgrzane za pomocą pistoletu na gorące powietrze, co spowodowało lekkie rozszerzenie lakieru bezbarwnego i zmniejszyło jego widoczność przed polerowaniem maszynowym.

Aby zabezpieczyć lakier, nałożono ręcznie, za pomocą bawełnianego aplikatora, warstwę lakieru Miyabi Coat z kolekcji Kamikaze, pozostawiono ją na 20 minut, a następnie wypolerowano bezszwowymi mikrowłóknami. Nadając wysoki połysk, który podkreśla kolor i przejrzystość lakieru, Miyabi Coat zapewnia trwałą ochronę przed odpadami przemysłowymi i środowiskowymi. Po całkowitym utwardzeniu, na Miyabi nałożono dodatkową warstwę Over Coat z kolekcji Kamikaze. Wysoce hydrofobowy, Over Coat odpycha wodę i brud, aby przedłużyć żywotność uszczelniacza wierzchniej warstwy, jednocześnie znacznie poprawiając wiązanie wody.

Felgi aluminiowe mogą być kłopotliwe w czyszczeniu, szczególnie jeśli pozwoli się na gromadzenie pyłu hamulcowego. Zazwyczaj można go usunąć jedynie za pomocą ściągających środków chemicznych, które z czasem mogą naruszyć integralność lakieru ochronnego. Alloy Wheel Protection Treatment wykorzystuje nano-ceramiczny uszczelniacz, który łączy się z powierzchnią, tworząc barierę pomiędzy lakierem a szkodliwymi czynnikami. Po pokryciu, woda, brud, olej i brud są odpychane, a cząsteczki pyłu hamulcowego nie wiążą się tak łatwo. Zabezpieczone felgi są łatwiejsze do czyszczenia podczas cotygodniowego mycia i nie wymagają stosowania ostrych środków chemicznych.

Okna zostały uszczelnione przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Tworzy ona hydrofobową barierę, która sprawia, że woda deszczowa w kontakcie z nią zbiera się w kulki, dzięki czemu można ją łatwo zdmuchnąć nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością. Dzięki hydrofobowej naturze produktu, śnieg i lód nie przylegają tak dobrze do zabezpieczonych powierzchni.

 

Karolina Gorczyca

Redakcja cempol.pl

Zobacz również